Testy A/B

Test A/B jest też czasem nazywany testem porównawczym. Zasada jego działania jest bardzo prosta, polega na porównaniu dwóch odmiennych od siebie wersji produktu lub projektu. Porównania dokonuje się w celu sprawdzenia, która z nich jest lepsza. Testy A/B są często stosowane w marketingu internetowym, na przykład do ustalenia, która z form strony internetowej szybciej trafia do użytkowników. Znajduje zastosowanie również przy newsletterach, mailingach, banerach reklamowych i landing page. Dzięki tej metodzie można dowiedzieć się, która wersja przytoczonych elementów wywołuje wyższą konwersję. Z zalet testów A/B korzysta się też w odniesieniu do sprzedaży. Po porównaniu dwóch wersji jednego produktu można stwierdzić, która z nich zyskała większe uznanie klientów i na nią postawić. Inny przykład to zastosowanie lepszej szaty graficznej sklepu internetowego. Jego łatwiejsza obsługa przełoży się na większe obroty.

Test A/B to skuteczne narzędzie

Test A/B to narzędzie do zwiększania skuteczności działań marketingowych. Ich najważniejszą funkcją jest porównywanie dwóch odmiennych od siebie wersji produktu lub projektu. Obie wprowadza się na rynek, następnie zbiera się informacje, która z nich przynosi lepsze efekty. Jako przykład można podać zastosowanie dwóch szat graficznych strony internetowej. Taki rodzaj porównania można zastosować do różnych narzędzi, takich jak newslettery, mailingi, banery reklamowe itp. Metoda A/B pozwala z łatwością oszacować, jaka odmiana przytoczonych elementów wpływa na wyższą konwersję, ale też sprzedaż. Po otrzymaniu wyników, właściciel marki otrzymuje wiedzę, która odmiana produktu cieszy się lepszym powodzeniem. Następnie wystarczy na nią postawić, by pojawiły się zyski.

Test A/B – metoda porównawcza

Test A/B pozwala na uzyskanie bardzo ważnych informacji. Zdobywa się je w bardzo prosty sposób, poprzez porównanie dwóch wersji jakiegoś produktu lub projektu. Takiego zestawienia dokonuje się, by stwierdzić, która droga prowadzi do lepszych rezultatów. Testy A/B służą do zwiększenia skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Dzięki nim można wybrać najskuteczniejsze wersji newsletterów, mailingów, banerów reklamowych czy landing page. Metoda ta pozwala z dużą skutecznością oszacować, na jakim poziomie utrzymuje się sprzedaż wybranej odmiany produktu. Po otrzymaniu wyników, w razie potrzeby można odpowiednio szybko zmienić szatę graniczą strony internetowej czy projekt baneru reklamowego i cieszyć się większą konwersją.

Kontakt

W przypadku jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Atgor Investment LTD.,
5 London Road,
London, SW179JR
P: (+48) 880 886 888
HAS GROUP Sp. zo.o. .,
Al. Solidarności 115/2,
Warszawa, 00-140
P: (+48) 880 886 888
Wyślij do nas maila

Albo odwiedz nasze profile społecznościowe

© 2017 Atgor Investment LTD