Lejek Sprzedażowy - czym jest w automatyzacji marketingu

Zadaniem lejka sprzedażowego jest wspomaganie działu sprzedaży jak również konkretnego handlowca.Lejek sprzedażowy to kilkuetapowy proces sprzedaży którego celem jest jak największa sprzedaż jak największej ilości leadów (użytkowników strony) poprzez zastosowanie odpowiednich działań automatyzacji marketingu na odpowiednim etapie .Dlatego działanie lejka sprzedażowego bazuje na segmentacji klientów za pomocą np. scoringu tak aby optymalnie dobrać odpowiedni moduł automatyzacji do konkretnego etapu .

Lejek -etapy sprzedaży

Lejek sprzedażowy dzieli się na 4 etapy na każdym z nich znaczny wpływ ma automatyzacja marketingu . Już w pierwszym etapie jakim jest “Leads” czyli wszyscy użytkownicy trafiający na stronę internetową moduły automatyzacji mają znaczący wpływ na pozyskanie informacji kontaktowych i przekształcić anonimowego użytkownika w potencjalnego klienta.Kolejnym etapem jest “prospect”na tym etapie wprowadzane są pierwsze moduły mające na celu przedstawienie oferty by w kolejnym etapie jakim jest “proposal”dopasowywać konkretną ofertę dopasowaną do odpowiedniego segmentu klientów zainteresowanych.Ostatni najważniejszy ( bo pokazujący wyniki )to “negotiation”, “order” ostatni etap mający na celu doprowadzić do zakupu lub ponownego zakupu przez naszych klientów.Dopasowanie konkretnych modułów do każdego etapu może być różne w zależności od branży czy kampani.

Lejek Sprzedażowy -dlaczego jest taki ważny ?

Działanie lejka sprzedażowego w systemie Presmoo polega na usprawnieniu zarządzania całym działem sprzedaży ale również działaniem pojedynczego handlowca w celu zwiększenia sprzedaży a tym samym zysku. Wspomagając cały proces wpływamy na zwiększenie konwersji sprzedaży dzięki optymalizacji lejka sprzedażowego dochód generowany z działalności marketingowo-sprzedażowych wzrasta o 70 % .Wprowadzenie odpowiednich funkcji automatyzacji marketingu wpływa na “ściągnięcie “ większej ilości leadów ( użytkowników , potencjalnych klientów ) w dół lejka sprzedażowego i przekształcenie go w klienta.

Lejek Sprzedażowy -raporty

Funkcja raportów lejka sprzedażowego pozwala na monitorowanie wskaźnika konwersji pomiędzy wszystkimi etapami a tym samym na bieżąco monitorować efektywność stosowanych technik i wdrażanych modułów automatyzacji. Pozwala na cykliczną kontrolę liczby leadów na każdym etapie lejka.Dzięki precyzyjnym raportom na bieżąco weryfikujemy skuteczność wprowadzanych modułów automatyzacji , jeżeli wyniki nie są satysfakcjonujące na bieżąco je reorganizujemy.

Kontakt

W przypadku jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Atgor Investment LTD.,
5 London Road,
London, SW179JR
P: (+48) 880 886 888
HAS GROUP Sp. zo.o. .,
Al. Solidarności 115/2,
Warszawa, 00-140
P: (+48) 880 886 888
Wyślij do nas maila

Albo odwiedz nasze profile społecznościowe

© 2017 Atgor Investment LTD